News:

Jos et ole saanut laskua jäsenmaksusta, laita viestiä lindalle, linda@wuoksioffroad.com

Main Menu

Venäjän Safarointia

Started by Seejii, 06.07.15 - klo:17:59

Previous topic - Next topic

Seejii

Perjantaina on tarkoitus aloittaa matkanteko kohti Ilmettä.
Sunnuntaina tultaisiin takaisin.

-------

Passi ja viisumi pitää olla
Jeep V8
Wuoksi Offroad

Seejii

2-autokuntaa lähdössä ... letkaan mahtuu
Jeep V8
Wuoksi Offroad

Seejii

Kello 16:30 Rajapatsaan nesteeltä lähetään rajalle päin  :)
Jeep V8
Wuoksi Offroad

Seejii

Ensimmäinen leiripaikka Mertjärvellä

seuraavana aamuna lähdettiin pohjoista kohti vähä liikenteisiä teitä pitkin

Tuon kivijalan oikeallapuolen kulkee tie

Aina tietä ei ollut kartan osoittamassa kohdassa. puustossa näyttiolevan aukko, mutta se johtui kohdalla olevasta jyrkänteestä. Tie kulki (70 vuotta sitten) noin 50m oikealla. Nyt siitä ei oikein päässyt edes kävelen. Käännyttiin ja haettiin umpikujissa uutta reitiä.

Pikkuhiljaa lähestyttiin saunajärjen kohdalla olevaa seuraavaa leiripaikkaa.

Rehevä kasvusto peitti välillä talolta toiselle vieneet kylätiet.

Upea alkuperäisessä kunnossa oleva pätkä.

Stihl-hetki tuulenkaadolla  ;D

Noin kymmenen kilometrin pituinen avohakkuualue

Jeep V8
Wuoksi Offroad

Seejii

Eritasoisia teitä  ;D

Ja maisemia

Hauskaa oli, Taas tuli kehitysideoita retkeilyyn...
Kiitokset ryhmälle!
Jeep V8
Wuoksi Offroad

tikkat3

16 - 18.10 olis tarkoitus kesän viimeinen safari heittää naapuriin. Lähtö perjantaina johkiin aikaan töitten jälkeen, ja paluu maanantai aamux töihin  ;D. Mukaan letkaan mahtuu. Ehkä joku apparin paikka omalla majoituksella saattaa olla vapaana.

PikkuMyy

Reissuviikonloppu lähenee  ;D

Meijän talouden molemmat kulkineet on ilman appareita, ainakin vielä... Eli valittavana on hj tai suzuki omalla majotuksella.
"Minä olen niin pieni, ettei minulle voi koskaan käydä mitään"

PikkuMyy

Vielä on tilaa yhdelle apparille omalla majotuksella....

Rajanylitystä aateltu iltapäivän puolelle, kunhan työssä käyvät joutaa  ;D

Seejii

Iltapäivällä meitä olikin 4 autokuntaa matkalla.
Alku sujuikin totuttuun tapaan jonotellessa. Rajanylityksen jälkeen tankkaus ja ruuan ostoa kaupasta.
Mietittiin reittejä ja tultiin siihen tulokseen ettei "Pamela leiriin" ehkä ehdi valoisan aikana niin päätettiin mennä ensimmaiseksi yöksi mertjärven pohjoispuolelle itäisempään leiripaikkaan jossa oltiin viimeksikin.
Siirtymää soratietä 10-15km ja hyvä hiekkaranta leiriytyä.

Aamulla lähdettiin jatkamaan matkaa itään Lietlahdenkartanon maiden ohitse Kirvuun.
Huopatehdas Heliseväjoen varressa

Kirvun parantola Herajärven rannalla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Kirvun_luonnonparantola

Matka jatkui Hiekkateitä pitkin Kirvusta Ylikuunin kautta Ojajärvelle.
Ojajärveltä otimme suunnan Salojärven leiripaikalle.
Ojajärven ja Liinamaan väliseltätieltä kääntyvä kolmas reitti oli ajettavissa ilman jokaisen auton vinssaamista.
Pyrkimyksenä kun oli tarkoitus olla tuollakin ennen auringon laskua. Ensimmäisen tien kadotessa järvien väliseen kannakseen pitkäjärven yläpuolella käännyimme ympäri ja kokeilimme seuraavaa...

Ensimmäisen risteyksen jälkeen oli hieman pehmyt paikka tikkat3 etuautona jumissa -> Katumusvinssille käyttöä.
Tie vaikutti lupaavalta olihan pehmeän kohdanviereen tehty kierto

Seuraavan lätäköt ylitettiin vaivattomasti

Pitkäjärvisanan alapuolella etelään lähtevä tien ensimmäiset 20 metriä oli taas haasteellista. Kun kaikki oli vinssattu liikkeelle jatkettiin kunnes tuli 150 metrin päässä mutka vastaan josta etuautoa vinssattiin ylös. HJ kun oli ainut vinssillinen niin luovuttiin meno aikeesta tällä tiellä ja lähdettiin etsimään seuraavaa.

Perille johtaneesta tieslle kun päästiin alkoi pimentyä ja salojärven risteyksestä lähtien mentiin pimeässä.
Niin tuo risteys joka kääntyy tuosta S:n ja E:en välistä :D :D

Viimeinen pätkä, risteyksestä leiripaikalle otti noin 3 tuntia jumituspaikkoja oli kaikille reilusti, upottavaa mutaa kiviä ja kantoja.
Vaikka tietä olikin yritetty elvyttää tuppeensahatullapintalaudalla, puulla kaikissa olomuodoissa. Maastokuorma-autojen tekemät urat olivat paikoin todella syviä.
Puoli kymmenen-kymmenen aikaan oltiin leirissä
Jeep V8
Wuoksi Offroad

Seejii

Salojärvenleiri kirkasvetinen järvi, hienoja maisemia

Jeep V8
Wuoksi Offroad

aslakki

Kylläpä taas syö miestä kun ei mukaan kerinny :'(   
"patrolmies" -tuukka
WORRY

Seejii

Sunnuntai, kotiin lähtö.
Aamiaisen, aamukahvien tavaroiden pakkauksen jälkeen koitti lähtö leiristä.
Edellisillan kokemusten perusteella tiesimme ettei nopeaa etenemistä olisi kuin vasta parin kilometrin päässä.
Etenemistä tulisi helpottamaan päivänvalo ja lauantaina ajetut jäljet josta tietää mihin jää takuulla kiinni.
Ympäristö näyttäytyy päivänvalossa erillaiselta tai koska silloin näkee kauemmaksi sitä kiinnittää eriasioihin huomiota ja olinkin yllättynyt kuinka avointa maasto oli :)

Salojärvenleiristä tienpäähän tunti ja viisitoista minuuttia lauantain 3-tuntisen sijaan :) Päivällä kaikki on helpompaa :)

Tikkat3 ajoi edeltä kunnes tuli samalle kohdalle josta oli lauantaina vinssattu ja köyttä korjattu, pleissattu kuntoon katkeamisen jälkeen.

HJ luiskahti uriin ja eteneminen tapahtui vinssillä

Ja juuri kun HJ melkein pääsi urilta pois vinssi lopetti vetämisen.
Ylikuormitussuojana, sulakkeena toimiva sokka oli katkennut! Uutta sokkaa tilalle..

Matalammat ajoneuvot olisivat tulleet samallatapaa tuosta yli niin katsoimme kierron tämän kohdan ohi.

Kannaksen tiet tarjoavat hyvät ajomahdollisuudet myös ryhmälle jolla on näinkin erirakennusasteessa olevia ajoneuvoja.

Kotiinpäin tullessa huomattiin, että vielä keväällä ylitetystä sillasta puuttui osa kantta.

Mutta ei se mitään. Sillan kevytrakenteisuus on otettu huomioon ja sen vieressä alajuoksulla on kahluupaikka

Kiitos virkistävästä aktiiviviikonlopusta :)
Keväämmällä uudestaan!
Jeep V8
Wuoksi Offroad

PikkuMyy

Quote from: Seejii on 20.10.15 - klo:21:15
Kannaksen tiet tarjoavat hyvät ajomahdollisuudet myös ryhmälle jolla on näinkin erirakennusasteessa olevia ajoneuvoja.

Melkein vakioautolla alottelevana kuskinakin kestää menossa mukana  ;D

Kiitoksia mukana olleille! Tietysti apparille erityiskiitokset kuvista & lystikkäästä matkaseurasta   :D  :D :D :D

Äitienpäivänä varmaan uudestaan reissua....

vepele

RRC Vakiona Ajomukavuus ja Maasto-ominaisuudet

WUOKSI OFF ROAD

LA CH31  TT